Deutsche Bank'tan gelen yeni bir rapor, gayri resmi olarak "Model Q" lakaplı 30.000 doların altındaki bir Tesla'nın yolda olduğunu öne sürüyor.
Rapora göre, 30.000 dolarlık rakam, Enflasyon Azaltma Yasası'nda vaat edilen mevcut 7500 dolarlık vergi kredisini içeriyor.
2025’İN İLK YARISINDA GELİYOR
caranddriver.com’daki habere göre Tesla'nın model için planlarını Nisan ayında iptal ettiği bildirilmesine rağmen, Tesla'nın yatırımcı ilişkileri başkanı Travis Axelrod, Deutsche Bank'a yeni giriş modelinin 2025'in ilk yarısı kadar erken bir tarihte geleceğini söyledi.
Test edilen yeni bir modele dair hiçbir rapor olmadığından, yepyeni bir model için bu zaman çizelgesi olası görünmüyor. Kimsenin test edildiğini görmediği yeni bir modeli piyasaya sürmekten ziyade, Axelrod'un Model 3'ün daha küçük bir bataryaya sahip bir versiyonundan bahsettiğini düşünüyoruz, bu da fiyatını düşürmeye yardımcı olabilir.
InsideEVs'e göre gizemli yeni model, markanın mevcut üretim hatlarında üretilecek ve Deutsche Bank raporunu gördüğünü söylüyor. Axelrod'un bankaya yeni modelin satışları %20 ila %30 artıracağını söylediği bildiriliyor, ancak şirket yeni ürün serisine yatırım yaptıkça kârların düşmesi muhtemel. Axelrod'un yeni daha ucuz modelle birlikte Deutsche Bank'a Çin için planlanan genişletilmiş dingil mesafesine sahip üç sıralı bir Model Y'den bahsettiği bildiriliyor.
DAHA KÜÇÜK PİL, DAHA KÜÇÜK MOTOR VE DÜŞÜK MALİYET
Tesla Model 3'ün ne kadar sade olduğu düşünüldüğünde, markanın maliyetleri nasıl düşürmeyi planladığı tam olarak belli değil. Tesla'nın en ucuz arabası olan Model 3, şu anda arkadan itişli konfigürasyonda 44.130 dolardan başlıyor (vergiler hariç).
7.000 dolar düşürmek zor bir talep olacak, ancak şirket daha küçük pillerle değiştirebilir veya daha az güçlü motorlar kullanabilir. Ayrıca kabinde daha ucuz malzemeler kullanma veya devasa merkezi dokunmatik ekranı küçültme seçeneği de var. Ayrıca, direksiyon ve pedallar dahil olmak üzere geleneksel iç donanımdan yoksun olan Cybercab olma ihtimali de var. Ancak, bu teorideki en büyük engel, mevcut düzenlemelerin tekerlekleri ve pedalları olmayan üretim arabalarının halka açık yollarda çalışmasına izin vermemesidir.
Yeni Tesla hakkındaki önceki raporlar, Redwood lakaplı aracın Model 3'ten önemli ölçüde daha küçük olacağını tahmin ediyordu, bu da Cybercab olasılığını destekliyor Ayrıca, düşük fiyat noktasına rağmen Tesla, yeni modelin tamamen otonom sürüşle piyasaya sürüleceğini ve 2025 ortasında satışa sunulacağını öne sürdü.



Yorum Yazın