Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan'ın himayesinde yürütülen projede, atıkların kontrol altına alınması, israfın önlenmesi, kaynakların daha verimli kullanılması hedefleniyor.
Bursa Büyükşehir Belediyesi, 2019 yılında Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından başlatılan 'Sıfır Atık Projesi'ne katılarak, önemli bir çevre başarısına imza attı. 2019-2023 yılları arasında belediyeye ait Sıfır Atık Belgesi alan hizmet binalarında gerçekleştirilen çalışmalarla 84 ton kağıdın geri dönüşümü sağlandı ve böylece 1.433 ağacın kesilmekten kurtulması sağlandı.
Projede, atıkların kaynağında ayrılmasını teşvik etmek amacıyla belediye hizmet binası ve ek hizmet binalarına özel atık toplama kutuları konuldu. Personel, geri dönüşümün önemi konusunda bilgilendirildi ve Sıfır Atık Projesi ile ilgili eğitim aldı. Bu çabalar sonucunda, belediye sadece 84 ton kağıdın geri dönüşümüyle değil, aynı zamanda 58 ton plastik, 16 ton cam ve 3 ton metalin geri dönüşümüyle de önemli bir kaynak tasarrufu sağladı.
Sadece tasarruf değil, aynı zamanda çevre dostu bir proje olan Sıfır Atık ile Bursa Büyükşehir Belediyesi, 951 varil petrol kazandı. Proje kapsamında 2.081 kilovatsaat enerji tasarrufu sağlanırken, 17 ilçedeki 52 ilkokul ve 29 Ana Kucağı Eğitim Merkezinde öğrencilere çevre konularında eğitimler verildi.
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, projenin amacına ulaşması için gerekli çalışmaların yapıldığını belirterek, "Sıfır Atık Projesi, Bursa ölçeğinde yürütülen çalışmaların hız kazanmasına ve atık toplama veriminin artmasına katkı sağlayacaktır. Bugüne kadar proje kapsamında sağlanan dönüşümle önemli bir tasarruf elde ettik. Büyükşehir olarak bu konudaki kararlılığımız devam edecek." dedi.




Yorum Yazın