Dünya

Plenkovic: Totaliter rejimlerin kınanmasına olan bağlılığımızı sürdürüyoruz

|
Hırvatistan Başbakanı Andrej Plenkovic, Anti-Faşist Mücadele Günü’nü kutlayarak, anma kültürünü besleyerek özgürlüğe, demokrasiye ve hukukun üstünlüğüne olan bağlılığı sürdürdüklerini belirtti.
Plenkovic: Totaliter rejimlerin kınanmasına olan bağlılığımızı sürdürüyoruz

Hırvatistan Başbakanı Andrej Plenkovic, 22 Haziran 1941'de Sisak yakınlarındaki Brezovica ormanında kurulan, Hırvatistan'ın ve o zamanki işgal altındaki Avrupa'daki ilk anti-faşist birlik olan Birinci Sisak Partizan Birliği'nin kuruluşunun yıl dönümü dolayısıyla bir mesaj yayımladı.

Hırvat anti-faşistlerin tarihi rolüne dikkat çeken Plenkovic, "Nazizm ve faşizme karşı direnişleriyle Hırvat anti-faşistler, özgürlük mücadelesine önemli bir katkıda bulunmuş ve Hırvatistan'ı II. Dünya Savaşı'nda zafer kazanan anti-faşist koalisyonun ülkeleri arasına yerleştirmiştir" dedi.

Plenkovic, ülkesinin temel değerlere olan bağlılığını vurgulayarak açıklamasını, "Anma kültürünü besleyerek, özgürlüğe, demokrasiye, hukukun üstünlüğüne ve tüm totaliter rejimlerin kınanmasına olan bağlılığımızı sürdürüyoruz" sözleriyle tamamladı.

Plenkovic: Totaliter rejimlerin kınanmasına olan bağlılığımızı sürdürüyoruz

Yorum Yazın

Yorum yazarak topluluk kurallarımızı kabul etmiş bulunuyor ve tüm sorumluluğu üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan sitemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.