Eğitim

Liselerde test usulü sınav uygulamasına son verildi

|
Milli Eğitim Bakanlığı, liselerdeki sınavların test usulü değil yazılı yoklama şeklinde yapılmasına yönelik düzenleme yaptı. Liselerde sınavlar artık klasik ölçme yöntemleri ile yapılacak.
Liselerde test usulü sınav uygulamasına son verildi

Milli Eğitim Bakanlığı'nın Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'nde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik Resmi Gazete’de yayımlandı. Öğrencilerin sınavlarının nasıl yapılacağına ilişkin düzenlemenin yer aldığı yönetmelikte, daha önceki düzenleme ile bir dersin bir sınavının test usulü ile yapılabilmesi uygulamasına son verildi. Sınavlar artık cevaplarını öğrencinin oluşturduğu ve farklı düzeylerdeki kazanımları ölçen maddelerden oluşan yazılı yoklama şeklinde yapılacak. Artık liselerde tüm kademelerde sınavlar, klasik ölçme yöntemleri ile yapılacak.

Türk dili ve edebiyatı sınavlarında dil becerisi ölçülecek
Türk dili ve edebiyatı dersi sınavlarının dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini ölçecek şekilde yazılı ve uygulamalı olarak yapılmasına yönelik düzenleme yapıldı. Bu çerçevede Türk dili ve edebiyatı dersi sınavları da yabancı dilde 4 dil becerisini ölçen sınav usulüne göre yapılacak.

Liselerde test usulü sınav uygulamasına son verildi
Liselerde test usulü sınav uygulamasına son verildi

Yorum Yazın

Yorum yazarak topluluk kurallarımızı kabul etmiş bulunuyor ve tüm sorumluluğu üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan sitemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.