ABD'nin Louisiana eyaletinde bulunan Tulane Üniversitesi Obezite Araştırma Merkezi'nden bir ekip, gıdalara tuz eklemenin genel popülasyonda kronik böbrek hastalığı riskini artırdığını belirledi. Yapılan araştırmalar, özellikle yemeklere alışkanlıkla fazladan tuz eklemenin böbreklere hiçbir fayda sağlamadığını gösteriyor.
Araştırmacılar, ortalama 56 yaşındaki 465.000'den fazla kişinin verilerini inceledi. Bu veriler, araştırma süresince 22.000'den fazla böbrek hastalığı vakasının ortaya çıktığını gösterdi. Tuz tüketimi ile böbrek hastalığı arasındaki ilişkiyi daha iyi anlamak için yapılan analizler, tuz ekleyen kişilerin böbrek sorunlarına yakalanma olasılığının daha yüksek olduğunu gösterdi.
Örneğin, hiç tuz kullanmayanlarla karşılaştırıldığında, "bazen" fazladan tuz ekleyenlerde böbrek hastalığı riskinin yüzde 4 daha yüksek olduğu belirlendi. "Genellikle" tuz ekleyenlerde bu risk yüzde 7 daha yüksekken, "her zaman" tuz ekleyenlerde risk yüzde 11 arttı. Bu risk tahminleri, araştırmacıların yaşam tarzı faktörlerini de hesaba katmasının ardından ortaya çıktı.
Araştırma, aşırı kilo, sigara içme, içki tüketme, egzersiz eksikliği, diyabet, hipertansiyon gibi yaşam tarzı faktörlerinin dikkate alınmasıyla birlikte, tuz tüketiminin böbrek sağlığını olumsuz etkilediğini gösteriyor.

Yorum Yazın